Internet i jego mnogie możliwości niesienia pomocy potrzebującym
Dzięki internetowi można łatwiej niż gdziekolwiek indziej znaleźć miejsca wręcz stworzone do niesienia pomocy. Przykładem takich miejsc są witryny prawne oraz występujące przy nich czy też samodzielnie fora dyskusyjne o takiej tematyce. Służą osobom o niewielkiej wiedzy w tej dziedzinie do zadawania pytań innym – na zadane pytania odpowiadają bardziej doświadczeni użytkownicy lub ludzie z wykształceniem prawniczym, więc poziom odpowiedzi bywa całkiem wystarczający. Oczywiście w każdym przypadku warto starać się przede wszystkim o uzyskanie wypowiedzi prawników, ale bardzo cenne bywają też treści wprowadzone przez osoby bez wykształcenia, ale z określonymi doświadczeniami. Istniejący na takich stronach bądź forach system reputacji czy też nagradzania postów szczególnie pomocnych służy nowym użytkownikom do ocenienia kompetencji odpowiadających im członków. Tego typu porady bardzo często bywają właściwe, jednak w razie wątpliwości można, a nawet warto, zweryfikować je w jeszcze jakiś sposób.
Łatwy kontakt z prawnikiem
Obecnie mnóstwo prawników prowadzi swoje strony internetowe, traktując to jako sposób docierania do szerszego grona klientów. Bardzo wielu ludzi podczas poszukiwania konkretnej usługi prawnej korzysta w pierwszej kolejności z wyszukiwarek internetowych. Strony, na które trafiają, posiadają przeważnie formularze ułatwiające nawiązanie kontaktu z prawnikiem. Nie są jednak prostymi wizytówkami, przeważnie pozwalają na zaczerpnięcie pewnej ilości wiedzy lub chociażby na poznanie dokładnego zakresu działania prawnika.
Prawo w Polsce
Usługi prawne odgrywają ważną i doniosłą rolę w społeczeństwie. Z punktu widzenia konkurencyjności jest to jednak rynek bardzo specyficzny. Po pierwsze, ocena udziału kancelarii prawnych w rynku jest utrudniona, ponieważ rynek usług prawnych ma charakter rozproszony, a do tego nie ma dostępnych danych dotyczących konkurencyjności publikowanych przez organy administracyjne lub samorządy zawodowe adwokatów lub radców prawnych. W takiej sytuacji najlepszym źródłem wiedzy o konkurentach są obsługiwani usługobiorcy.
Po drugie, usługodawcy muszą spełniać liczne warunki, aby otrzymać zezwolenie na świadczenie usług prawnych.
Po trzecie, proces transformacji oraz częściowe otwarcie dostępu do zawodów prawniczych znacząco zmieniły ustrojową i zawodową pozycję prawników.
Postępująca deregulacja rynku usług prawnych wymusiła na nich zwiększenie starań o rentowność prowadzonych działań, konieczność pozyskiwania informacji rynkowej oraz staranniejszego profilowania własnej oferty, nie mówiąc już o promocji. W usługach prawnych konkurowanie jest jednak utrudnione, ponieważ zasady pozyskiwania i informowania klientów są w dużym stopniu wyznaczane przez prawne i etyczne normy zawodowe. Powyższe sprawia, że prawnicy albo wcale nie mogą się reklamować, albo ich promocja jest bardzo ograniczona. Ponadto istnieją liczne bariery wejścia na rynek, które sprawiają, że młodym prawnikom coraz trudniej jest zakładać swoje kancelarie. Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiot usług prawnych bardzo się zmienił, stając się wielokrotnie bardziej skomplikowany.
Powiększyła się też dysproporcja zasobów wiedzy, jakimi dysponują usługodawcy i usługobiorcy, zwłaszcza w obszarach związanych z wąskimi specjalizacjami prawnymi. Dysproporcja ta utrudnia racjonalny wybór usługodawcy czy też ocenę jakości świadczonych usług. Specyficzne jest również to, że nabywcy usług prawnych, w sytuacji gdy ich podstawowe wartości są zagrożone, często postępują emocjonalnie, wbrew tradycyjnemu mechanizmowi rynkowemu, opierającemu się na założeniu racjonalności postępowania konsumenta.
Branża prawnicza jest ogromną i ważną częścią światowej gospodarki. Jest to jedna z nielicznych branż, która jest nie tylko odporna na recesję, ale ma również prężny popyt we wszystkich częściach świata.
Prawnicy to profesjonaliści, którzy pomagają osobom lub organizacjom rozwiązywać ich problemy prawne poprzez porady prawne, rzecznictwo i spory sądowe. Są to zazwyczaj specjaliści w określonej dziedzinie prawa, takiej jak prawo karne, prawo korporacyjne czy prawo podatkowe.
Kancelaria prawna to organizacja świadcząca usługi prawne na rzecz klientów w sprawach takich jak transakcje biznesowe, obrona karna i ochrona własności intelektualnej.
Założenie firmy prawniczej może być kosztownym i czasochłonnym procesem. Ale może to być również satysfakcjonujące doświadczenie, ponieważ możesz pracować na własnych warunkach. Przed podjęciem takiej decyzji ważne jest, aby znać koszty założenia własnej firmy prawniczej. Branża prawnicza jest jedną z najbardziej konkurencyjnych branż na świecie. Jest to również jedna z najbardziej lukratywnych branż, w której prawnicy zarabiają więcej niż jakikolwiek inny zawód w Polsce.
Kancelaria to miejsce, w którym uzyskasz porady prawne i wskazówki dotyczące codziennego życia. Ważne jest, aby znaleźć odpowiedni dla siebie, ale ważne jest również, aby wiedzieć, czego nie robić, zatrudniając pierwszego prawnika.
Oto 4 rzeczy, których nigdy nie powinieneś robić, zatrudniając prawnika:
1) Nie zatrudniaj prawnika, który nie specjalizuje się w rodzaju prawa, którego potrzebujesz
2) Nie zatrudniaj prawnika, który nie ma dobrej reputacji lub opinii innych klientów
3) Nie zatrudniaj prawnika bez osobistego spotkania – jest wielu prawników, którzy oferują reprezentację bez spotkania z klientem!
4) Nie zatrudniaj prawnika, który nie poświęca czasu na odpowiedź.
Fakt istnienia konkurencji na rynku usług prawnych nie oznacza, że nie można osiągnąć na nim sukcesu. Rynek ten jest, nadal daleki od nasycenia i cały czas wykazuje znaczny potencjał rozwojowy. Prawnicy powinni jednakże wypracować rozwiązania, które pomogą im w jego optymalnym zagospodarowaniu. Pierwszym krokiem powinna być próba znalezienia przez prawników odpowiedzi na następujące pytania: 1) jaka jest moja pozycja konkurencyjna i w jaki sposób chciałbym budować przewagę konkurencyjną?; 2) co mógłbym zaoferować klientowi i czy potrafię sprostać jego oczekiwaniom? To właśnie drugie pytanie, stawiające w centrum uwagi klienta, jest kluczowe. Obserwacja rynku usług prawnych pozwala jednak stwierdzić, że nie zawsze taką strategię przyjmuje większość prawników.
Prawnicy są coraz częściej zmuszeni do konkurowania o nabywców, a co za tym idzie – rośnie ich zainteresowanie możliwościami uzyskania i utrzymania przewagi konkurencyjnej na rynku. W Polsce zauważalny jest deficyt naukowych opracowań poświęconych usługom prawnym. W ciągu ostatnich dziesięciu lat zauważyć można wzrost zainteresowania praktyków szeroko pojętym zarządzaniem kancelarią prawną, jednakże wspomniane wyżej kwestie podejmowane są rzadko albo też wybiórczo w opracowaniach podbudowanych teoretycznie, co sprawia, że praktycy metodą „prób i błędów” starają się rozwiązywać pojawiające się przed nimi problemy dotyczące zarządzania kancelarią. Świadczy to o niewykorzystanym potencjale badawczym tej tematyki.
To takie proste, wpisać jakąś frazę i jedziemy. Nie polecam jednak tego każdemu. Można trafić na trolli internetowych i później zrobić coś głupiego, więc bez rozumu nie warto korzystać.
To takie proste, wpisać jakąś frazę i jedziemy. Nie polecam jednak tego każdemu. Można trafić na trolli internetowych i później zrobić coś głupiego, więc bez rozumu nie warto korzystać.
Ja nie korzystam z porad internetowych – już nie raz się nacięłam, czasami ktoś specjalnie oszukuje bo ma fun z wkręcania innych więc podziękuję