Impreza firmowa dla pracowników produkcyjnych. Na jakie elementy warto postawić?

Stopa bezrobocia w Polsce oscyluje w graniach 5 proc. – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Niskie bezrobocie coraz bardziej wpisuje się w obraz polskiej gospodarki. W jakich branżach najtrudniej znaleźć pracowników? Jedną z nich jest szeroko rozumiana produkcja. Odpływ obywateli Ukrainy i brak rąk do pracy w Polsce spowodowały, że firmy coraz bardziej doceniają pracowników. I zapewniają im dodatkowe benefity. Jednym z nich jest impreza firmowa.

We wrześniu br. w urzędach pracy było zarejestrowanych 803 tysiące bezrobotnych. Po raz ostatni mniej osób bez pracy odnotowano w 1990 roku. Co więcej, według danych Eurostatu Polska jest krajem z jednym z najniższych wskaźników bezrobocia w całej Unii Europejskiej. To sygnały dla pracodawców, że muszą zwiększyć dbałość o pracowników. I zastanowić się nad rozwiązaniami, które pomogą utrzymać stały zespół, a także rozwijać go.

Brak rąk do pracy w sektorze produkcyjnym

Pracodawcy borykają się z brakiem rąk do pracy m.in. w sektorze produkcyjnym. Gwałtowny odpływ Ukraińców z rynku jeszcze bardziej pogłębił problem. Firmy zaczęły coraz bardziej dbać o pracowników i zwiększać benefity. Jednym z nich jest wyjazd integracyjny. Jak poznać potrzeby zatrudnionych i zorganizować wyjazd na najwyższym poziomie?

 – Ważnym elementem, o którym zapomina wiele firm, jest zweryfikowanie potrzeb naszych pracowników – wyjaśnia Sebastian Kopiej, z agencji PR Commplace. – Istnieje kilka prostych metod na poznanie, czego od wyjazdu oczekują pracownicy. Kluczowa jest rozmowa, choć najlepiej sprawdzają się proste ankiety. Warto zapytać o oczekiwany czas wyjazdu, a także destynację. Pamiętajmy również o atrakcjach.

Po zweryfikowaniu potrzeb pracowników kolejnym krokiem powinno być opracowanie scenariusza wydarzenia. Uczestnicy powinni być poinformowani o tym, jakim środkiem transportu dojadą na imprezę, jaki rodzaj odzieży powinni przygotować, a także o jakich atrakcjach myśli pracodawca. Dlaczego to takie ważne? Zintegrowany zespół pracuje lepiej, co w efekcie przekłada się na jego produktywność i wyniki firmy.

Czasem mniej znaczy więcej

Podczas układania scenariusza warto zadbać o jedną lub dwie główne atrakcje. Należy także zapewnić uczestnikom eventu czas wolny, tak by pracownicy mieli przestrzeń do rozmów i relaksu.

 – Organizując wyjazd na dwa dni powinniśmy zadbać o dwie główne atrakcje. Pierwszego dnia może to być ognisko, a kolejnego bardziej kreatywne zajęcia. W modzie są warsztaty z gotowania ze znanymi postaciami, a także wspólne rozwiązywanie zagadek czy gry terenowe. Istotne jest, by pracownicy przebywali ze sobą, mieli okazję do wspólnych rozmów i spędzania czasu. Zbyt napięty harmonogram może doprowadzić do zmęczenia zespołu i osiągniemy odwrotny efekt od oczekiwanego – dodaje Sebastian Kopiej z Commplace.

Gdzie zorganizować imprezę dla pracowników produkcji?

Przedstawiciel z Dworu Korona Karkonoszy, gdzie firmy często organizują imprezy, podkreśla, że miejsce powinno zależeć od preferencji pracowników i ich sytuacji.

 – Nie tylko firmy z centralnej Polski chętnie wybierają wyjazdy integracyjne w góry. Np.  dla osób z Pomorza wyjazd w polskie góry to prawdziwa przygoda i niezapomniana atrakcja. Wszystko jednak zależy od indywidualnej sytuacji. Nie każdy zakład produkcyjny może sobie pozwolić na 2-3 dniowe przestoje. A czym przyciągają Karkonosze? To przede wszystkim niesamowity klimat, możliwość przebywania na łonie natury, a także moc atrakcji – dodaje.

Dobrze zorganizowany wyjazd pomoże zjednać pracowników i wywoła atmosferę oczekiwania na… kolejne wyprawy. Imprezy firmowe są zatem jednym z kluczowych elementów, by utrzymać zatrudnionych na dłużej w firmie.

Prawo w Polsce

Fakt istnienia konkurencji na rynku usług prawnych nie oznacza, że nie można osiągnąć na nim sukcesu. Rynek ten jest, nadal daleki od nasycenia i cały czas wykazuje znaczny potencjał rozwojowy. Prawnicy powinni jednakże wypracować rozwiązania, które pomogą im w jego optymalnym zagospodarowaniu. Pierwszym krokiem powinna być próba znalezienia przez prawników odpowiedzi na następujące pytania: 1) jaka jest moja pozycja konkurencyjna i w jaki sposób chciałbym budować przewagę konkurencyjną?; 2) co mógłbym zaoferować klientowi i czy potrafię sprostać jego oczekiwaniom? To właśnie drugie pytanie, stawiające w centrum uwagi klienta, jest kluczowe. Obserwacja rynku usług prawnych pozwala jednak stwierdzić, że nie zawsze taką strategię przyjmuje większość prawników.

Prawnicy są coraz częściej zmuszeni do konkurowania o nabywców, a co za tym idzie – rośnie ich zainteresowanie możliwościami uzyskania i utrzymania przewagi konkurencyjnej na rynku. W Polsce zauważalny jest deficyt naukowych opracowań poświęconych usługom prawnym. W ciągu ostatnich dziesięciu lat zauważyć można wzrost zainteresowania praktyków szeroko pojętym zarządzaniem kancelarią prawną, jednakże wspomniane wyżej kwestie podejmowane są rzadko albo też wybiórczo w opracowaniach podbudowanych teoretycznie, co sprawia, że praktycy metodą „prób i błędów” starają się rozwiązywać pojawiające się przed nimi problemy dotyczące zarządzania kancelarią. Świadczy to o niewykorzystanym potencjale badawczym tej tematyki.

Według liczby mieszkańców przypadających na jednego prawnika wśród krajów Unii Europejskiej w 2015 roku Polska zajmowała 13 miejsce na 28. Jeden prawnik przypadał w Polsce na 728 obywateli, podczas gdy w Hiszpanii na 189, we Włoszech na 250, Grecji na 255 obywateli. Podkreślić jednak należy,  iż są w Unii Europejskiej kraje, w których liczba prawników w stosunku do liczby obywateli jest jednak istotnie mniejsza (np. w Finlandii, ponad 3,5-krotnie mniejsza niż w Polsce).

Średnia dla 28 krajów Unii Europejskiej wynosi 1 prawnik na 431 mieszkańców, co oznacza że w średnia liczba prawników w UE w stosunku do liczby mieszkańców jest prawie dwukrotnie wyższa (170%) niż w Polsce.

Im więcej prawników w stosunku do liczby mieszkańców tym najczęściej bardziej liberalne zasady uzyskiwania uprawnień zawodowych.

Co zapewne nikogo nie zaskakuje patrząc na tabelę, najbardziej liberalny model uzyskiwania uprawnień prawniczych w UE jest w Hiszpanii. Przez lata (2002-2011) Hiszpania jako w zasadzie jedyna spośród państw Unii Europejskiej nie wymagała od starających się o dostęp do adwokatury jakichkolwiek wymogów praktyki czy weryfikacji wiedzy. Do hiszpańskiej palestry można było wstępować bez odbycia obowiązkowej aplikacji. Praktyka adwokacka była otwarta dla wszystkich absolwentów prawa, którzy zajmowali się zawodowo udzielaniem porad prawnych, reprezentowaniem oraz obroną stron we wszelkiego rodzaju postępowaniach. By móc wykonywać zawód, należało także uzyskać członkostwo w jednej z lokalnych izb adwokackich.

Branża prawnicza jest ogromną i ważną częścią światowej gospodarki. Jest to jedna z nielicznych branż, która jest nie tylko odporna na recesję, ale ma również prężny popyt we wszystkich częściach świata.

Prawnicy to profesjonaliści, którzy pomagają osobom lub organizacjom rozwiązywać ich problemy prawne poprzez porady prawne, rzecznictwo i spory sądowe. Są to zazwyczaj specjaliści w określonej dziedzinie prawa, takiej jak prawo karne, prawo korporacyjne czy prawo podatkowe.

Kancelaria prawna to organizacja świadcząca usługi prawne na rzecz klientów w sprawach takich jak transakcje biznesowe, obrona karna i ochrona własności intelektualnej.

Założenie firmy prawniczej może być kosztownym i czasochłonnym procesem. Ale może to być również satysfakcjonujące doświadczenie, ponieważ możesz pracować na własnych warunkach. Przed podjęciem takiej decyzji ważne jest, aby znać koszty założenia własnej firmy prawniczej. Branża prawnicza jest jedną z najbardziej konkurencyjnych branż na świecie. Jest to również jedna z najbardziej lukratywnych branż, w której prawnicy zarabiają więcej niż jakikolwiek inny zawód w Polsce. 

Kancelaria to miejsce, w którym uzyskasz porady prawne i wskazówki dotyczące codziennego życia. Ważne jest, aby znaleźć odpowiedni dla siebie, ale ważne jest również, aby wiedzieć, czego nie robić, zatrudniając pierwszego prawnika.

Oto 4 rzeczy, których nigdy nie powinieneś robić, zatrudniając prawnika:

1) Nie zatrudniaj prawnika, który nie specjalizuje się w rodzaju prawa, którego potrzebujesz

2) Nie zatrudniaj prawnika, który nie ma dobrej reputacji lub opinii innych klientów

3) Nie zatrudniaj prawnika bez osobistego spotkania – jest wielu prawników, którzy oferują reprezentację bez spotkania z klientem!

4) Nie zatrudniaj prawnika, który nie poświęca czasu na odpowiedź.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *