Impreza firmowa dla pracowników produkcyjnych. Na jakie elementy warto postawić?

Stopa bezrobocia w Polsce oscyluje w graniach 5 proc. – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Niskie bezrobocie coraz bardziej wpisuje się w obraz polskiej gospodarki. W jakich branżach najtrudniej znaleźć pracowników? Jedną z nich jest szeroko rozumiana produkcja. Odpływ obywateli Ukrainy i brak rąk do pracy w Polsce spowodowały, że firmy coraz bardziej doceniają pracowników. I zapewniają im dodatkowe benefity. Jednym z nich jest impreza firmowa.

We wrześniu br. w urzędach pracy było zarejestrowanych 803 tysiące bezrobotnych. Po raz ostatni mniej osób bez pracy odnotowano w 1990 roku. Co więcej, według danych Eurostatu Polska jest krajem z jednym z najniższych wskaźników bezrobocia w całej Unii Europejskiej. To sygnały dla pracodawców, że muszą zwiększyć dbałość o pracowników. I zastanowić się nad rozwiązaniami, które pomogą utrzymać stały zespół, a także rozwijać go.

Brak rąk do pracy w sektorze produkcyjnym

Pracodawcy borykają się z brakiem rąk do pracy m.in. w sektorze produkcyjnym. Gwałtowny odpływ Ukraińców z rynku jeszcze bardziej pogłębił problem. Firmy zaczęły coraz bardziej dbać o pracowników i zwiększać benefity. Jednym z nich jest wyjazd integracyjny. Jak poznać potrzeby zatrudnionych i zorganizować wyjazd na najwyższym poziomie?

 – Ważnym elementem, o którym zapomina wiele firm, jest zweryfikowanie potrzeb naszych pracowników – wyjaśnia Sebastian Kopiej, z agencji PR Commplace. – Istnieje kilka prostych metod na poznanie, czego od wyjazdu oczekują pracownicy. Kluczowa jest rozmowa, choć najlepiej sprawdzają się proste ankiety. Warto zapytać o oczekiwany czas wyjazdu, a także destynację. Pamiętajmy również o atrakcjach.

Po zweryfikowaniu potrzeb pracowników kolejnym krokiem powinno być opracowanie scenariusza wydarzenia. Uczestnicy powinni być poinformowani o tym, jakim środkiem transportu dojadą na imprezę, jaki rodzaj odzieży powinni przygotować, a także o jakich atrakcjach myśli pracodawca. Dlaczego to takie ważne? Zintegrowany zespół pracuje lepiej, co w efekcie przekłada się na jego produktywność i wyniki firmy.

Czasem mniej znaczy więcej

Podczas układania scenariusza warto zadbać o jedną lub dwie główne atrakcje. Należy także zapewnić uczestnikom eventu czas wolny, tak by pracownicy mieli przestrzeń do rozmów i relaksu.

 – Organizując wyjazd na dwa dni powinniśmy zadbać o dwie główne atrakcje. Pierwszego dnia może to być ognisko, a kolejnego bardziej kreatywne zajęcia. W modzie są warsztaty z gotowania ze znanymi postaciami, a także wspólne rozwiązywanie zagadek czy gry terenowe. Istotne jest, by pracownicy przebywali ze sobą, mieli okazję do wspólnych rozmów i spędzania czasu. Zbyt napięty harmonogram może doprowadzić do zmęczenia zespołu i osiągniemy odwrotny efekt od oczekiwanego – dodaje Sebastian Kopiej z Commplace.

Gdzie zorganizować imprezę dla pracowników produkcji?

Przedstawiciel z Dworu Korona Karkonoszy, gdzie firmy często organizują imprezy, podkreśla, że miejsce powinno zależeć od preferencji pracowników i ich sytuacji.

 – Nie tylko firmy z centralnej Polski chętnie wybierają wyjazdy integracyjne w góry. Np.  dla osób z Pomorza wyjazd w polskie góry to prawdziwa przygoda i niezapomniana atrakcja. Wszystko jednak zależy od indywidualnej sytuacji. Nie każdy zakład produkcyjny może sobie pozwolić na 2-3 dniowe przestoje. A czym przyciągają Karkonosze? To przede wszystkim niesamowity klimat, możliwość przebywania na łonie natury, a także moc atrakcji – dodaje.

Dobrze zorganizowany wyjazd pomoże zjednać pracowników i wywoła atmosferę oczekiwania na… kolejne wyprawy. Imprezy firmowe są zatem jednym z kluczowych elementów, by utrzymać zatrudnionych na dłużej w firmie.

Prawo w Polsce

Usługi prawne odgrywają ważną i doniosłą rolę w społeczeństwie. Z punktu widzenia konkurencyjności jest to jednak rynek bardzo specyficzny. Po pierwsze, ocena udziału kancelarii prawnych w rynku jest utrudniona, ponieważ rynek usług prawnych ma charakter rozproszony, a do tego nie ma dostępnych danych dotyczących konkurencyjności publikowanych przez organy administracyjne lub samorządy zawodowe adwokatów lub radców prawnych. W takiej sytuacji najlepszym źródłem wiedzy o konkurentach są obsługiwani usługobiorcy.

Po drugie, usługodawcy muszą spełniać liczne warunki, aby otrzymać zezwolenie na świadczenie usług prawnych.

Po trzecie, proces transformacji oraz częściowe otwarcie dostępu do zawodów prawniczych znacząco zmieniły ustrojową i zawodową pozycję prawników.

Postępująca deregulacja rynku usług prawnych wymusiła na nich zwiększenie starań o rentowność prowadzonych działań, konieczność pozyskiwania informacji rynkowej oraz staranniejszego profilowania własnej oferty, nie mówiąc już o promocji. W usługach prawnych konkurowanie jest jednak utrudnione, ponieważ zasady pozyskiwania i informowania klientów są w dużym stopniu wyznaczane przez prawne i etyczne normy zawodowe. Powyższe sprawia, że prawnicy albo wcale nie mogą się reklamować, albo ich promocja jest bardzo ograniczona. Ponadto istnieją liczne bariery wejścia na rynek, które sprawiają, że młodym prawnikom coraz trudniej jest zakładać swoje kancelarie. Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiot usług prawnych bardzo się zmienił, stając się wielokrotnie bardziej skomplikowany.

Powiększyła się też dysproporcja zasobów wiedzy, jakimi dysponują usługodawcy i usługobiorcy, zwłaszcza w obszarach związanych z wąskimi specjalizacjami prawnymi. Dysproporcja ta utrudnia racjonalny wybór usługodawcy czy też ocenę jakości świadczonych usług. Specyficzne jest również to, że nabywcy usług prawnych, w sytuacji gdy ich podstawowe wartości są zagrożone, często postępują emocjonalnie, wbrew tradycyjnemu mechanizmowi rynkowemu, opierającemu się na założeniu racjonalności postępowania konsumenta.

Do najpopularniejszych zawodów prawniczych należą: adwokat, radca prawny, komornik, sędzia, notariusz oraz prokurator. Aby móc je wykonywać konieczne jest odbycie wieloletniej aplikacji oraz zdanie egzaminów państwowych, które pozwalają na wpis do odpowiedniego rejestru.

Wymienione zawody cieszą się wciąż niesłabnącym zainteresowaniem ze strony młodych osób, a jednocześnie są cenione przez społeczeństwo. Warto dodać, że w świetle przepisów ustawowych należą one do tzw. zawodów regulowanych, a więc takich, które można wykonywać wyłącznie po spełnieniu wspomnianych już warunków. Ponadto, są one zawodami zaufania publicznego, a więc co do zasady ich reprezentanci nie mogą robić czegoś, co godziłoby w powagę wykonywanej profesji, w tym było niezgodne z przyjętymi normami społecznymi.

Przedstawiciel zawodu prawniczego nie może między innymi łączyć jego wykonywania z prowadzeniem dodatkowych biznesów czy pracować jednocześnie w innej branży.

Branża prawnicza jest ogromną i ważną częścią światowej gospodarki. Jest to jedna z nielicznych branż, która jest nie tylko odporna na recesję, ale ma również prężny popyt we wszystkich częściach świata.

Prawnicy to profesjonaliści, którzy pomagają osobom lub organizacjom rozwiązywać ich problemy prawne poprzez porady prawne, rzecznictwo i spory sądowe. Są to zazwyczaj specjaliści w określonej dziedzinie prawa, takiej jak prawo karne, prawo korporacyjne czy prawo podatkowe.

Kancelaria prawna to organizacja świadcząca usługi prawne na rzecz klientów w sprawach takich jak transakcje biznesowe, obrona karna i ochrona własności intelektualnej.

Założenie firmy prawniczej może być kosztownym i czasochłonnym procesem. Ale może to być również satysfakcjonujące doświadczenie, ponieważ możesz pracować na własnych warunkach. Przed podjęciem takiej decyzji ważne jest, aby znać koszty założenia własnej firmy prawniczej. Branża prawnicza jest jedną z najbardziej konkurencyjnych branż na świecie. Jest to również jedna z najbardziej lukratywnych branż, w której prawnicy zarabiają więcej niż jakikolwiek inny zawód w Polsce. 

Kancelaria to miejsce, w którym uzyskasz porady prawne i wskazówki dotyczące codziennego życia. Ważne jest, aby znaleźć odpowiedni dla siebie, ale ważne jest również, aby wiedzieć, czego nie robić, zatrudniając pierwszego prawnika.

Oto 4 rzeczy, których nigdy nie powinieneś robić, zatrudniając prawnika:

1) Nie zatrudniaj prawnika, który nie specjalizuje się w rodzaju prawa, którego potrzebujesz

2) Nie zatrudniaj prawnika, który nie ma dobrej reputacji lub opinii innych klientów

3) Nie zatrudniaj prawnika bez osobistego spotkania – jest wielu prawników, którzy oferują reprezentację bez spotkania z klientem!

4) Nie zatrudniaj prawnika, który nie poświęca czasu na odpowiedź.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *